Får endnu et nøk opad: McDonald’s hæver prisen på cheeseburgeren igen
Der lød et regulært ramaskrig tilbage i marts, da McDonald’s meldte ud at deres famøse cheeseburger ville stige i pris.
Dengang var prisstigningen på to kroner, og burgeren kom dermed op at koste 12 kroner.
Her otte måneder senere skal alle cheeseburgere-elskere så atter forberede sig på at slippe endnu mere for deres favoritspise.
McDonalds har nemlig meldt ud at en cheeseburger nu koster 13 kroner.
“Vi har i de seneste mange måneder set markante stigninger på fødevarer, herunder særligt hvede og oksekød.
Kombineret med stigninger på energi, som også rammer vores restauranter, er det nødvendigt løbende at evaluere vores priser,” forklarer Fannie Pramming, kommikationschef for McDonald’s Danmark, til SE og HØR.
Tænker du “ork, én krones prisstigning er ikke så galt,” så hold tungen lige i munden, fordi McDonald’s vil ikke afvise, at der kommer flere prisstigninger, hvis prisen på råvarer fortsætter med at stige.
I sidste ende er det dog den enkelte restaurant i den enkelte by, der fastsætter prisen; og for Aarhus’ vedkommende har restauranterne på Banegården og Telefontorvet valgt at cheeseburgeren skal koste 13 kroner.