Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Midt i stor digital transformation: Søstrene Grene går online med deres produkter

Af anders@sommersangdigital.dk

Som en del af en større digital transformation åbner den danske kæde Søstrene Grene webshop i løbet af næste år, som en del af flere store digitale udviklingsprojekter. ”For os handler det om at imødekomme vores kunder, og den udvikling vi ser i samfundet,” fortæller CEO Mikkel Grene.

 

Efter mange måneders tilløb og forberedelse kan Søstrene Grene nu løfte sløret for, at kæden befinder sig midt i en digital transformation, som blandet andet indebærer en ny digital infrastruktur, helt nyt systemlandskab, en ny hjemmeside med tilhørende webshop og mere personaliseret kommunikation. Det fortæller CEO Mikkel Grene.

 

”Vi har modtaget rigtig mange henvendelser fra kunder, der har et ønske om at kunne se vores produktsortiment på vores hjemmeside og også have muligheden for at købe vores produkter online. Vi er enormt glade for, at vi nu kan imødekomme dette ønske. Vi ser derfor frem til at invitere ind i en ny, digital del af Søstrene Grenes univers,” fortæller Mikkel Grene.

 

Anna og Claras vidunderlige verden har siden grundlæggelsen af Søstrene Grene i 1973 ellers kun været mulig at opleve i de fysiske butikker, som der i øjeblikket er flere end 240 af på verdensplan. Men snart bliver det muligt for danske kunder, i første omgang, at gå på opdagelse i Søstrene Grenes sortiment online samt at handle hjemmefra og få søstrenes produkter leveret hjem til døren.

 

”For os handler det om at møde vores kunder, hvor de er, og at skabe værdi for dem, uanset om de besøger en Søstrene Grene-butik eller besøger det kommende online-univers. Den virkelighed, vi i dag lever i, er sådan, at vi alle sammen bruger mere tid online, så derfor er det også naturligt, at vi hos Søstrene Grene følger den udvikling,” siger Mikkel Grene.

 

Webshop er en del af en større digital transformation

Den kommende webshop er et led i en større omnichannel strategi af den familieejede virksomhed. Den digitale transformation betyder blandt andet en helt ny digital infrastruktur, systemlandskab, hjemmeside som snart går i luften, e-handel og endnu mere datadrevet og personaliseret kommunikation, der gør det muligt for Søstrene Grene at komme endnu tættere på kunderne og tilbyde dem mere målrettet og inspirerende content.

 

”Ambitionen med vores digitale transformation er, at vores digitale univers skal understøtte de fysiske butikker, og at begge dele skal bidrage til den hyggelige og unikke oplevelse, vi ønsker at give vores kunder,” siger Mikkel Grene.

 

Hvornår kæden åbner op for onlinehandel, kan Mikkel Grene på nuværende tidspunkt ikke udtale sig om. Han understreger dog, at den kommende webshop ikke vil erstatte virksomhedens ambitioner for de fysiske butikker, som der fortsat åbnes flere af. Til efteråret entrerer Søstrene Grene et nyt marked i form af Finland.

 

”Med denne digitale transformation udvider vi vores perspektiv og den service, vi kan tilbyde vores kunder. Vi bygger bro mellem vores fysiske butikker og en ny digital dimension af Søstrene Grene. De fysiske butikker er rygraden i vores virksomhed, og vores nye digitale strategi har ikke ændret vores ekspansionsplaner. Men i fremtiden ser vi frem til at kunne møde vores kunder på endnu flere platforme, end hvad vi kan i dag,” afslutter Mikkel Grene.

 

Om Søstrene Grene

Søstrene Grene er en dansk detailkæde, der ønsker at forskønne hverdagen med æstetiske designs, kreativitet, glæde og hygge. Søstrene Grene tilbyder et stort sortiment af produkter inden for kategorierne bolig og interiør, køkken, hobby og gør-det-selv, festartikler og gaveindpakning, skole og kontor, børn og leg samt sæson-produkter. Med et fornyende sortiment og skæve priser ønsker den familieejede virksomhed at skabe en vidunderlig verden, hvor gode fund kan gøres, og kreativiteten trives. 

Omdrejningspunktet for brandet er historien om de to karakterer Anna og Clara Grene; to ældre søstre der passioneret arbejder for at skabe små, vidunderlige lyspunkter i hverdagen. Inspirationen til søstrene er fundet i Grene-familien, der grundlagde Søstrene Grene i 1973, og som stadig ejer og driver virksomheden i dag. Søstrene Grene har mere end 240 butikker fordelt på 16 lande, og der åbner løbende nye. 

 

 

 

Del artikel

Andre læser også