Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Slut med at tanke i midtbyen: Tankstation skal rives ned

Foto: Google Streetview
Foto: Google Streetview

Det er slut med at tanke i midtbyen.

Cirkle K på Silkeborgvej, der var midtbyens sisdste tankstation, er nu lukket og står over for nedrivning.

Tanken lukkede den 24. august og ifølge Århus Stiftstidende, skyldes det ikke den lokalplanproces, der er i gang for området.

Det er i stedet en beslutning truffet af ejeren, PFA Ejendomme.

Ny lokalplan på vej

Ejendomsdirektør Peter Morgan forklarer til Århus Stiftstidende, at det hele tiden har været planen at fjerne tankstationen, siden PFA købte grunden i 2020. Målet er at få området oprenset og klar til fremtidige projekter – uanset om det bliver boliger eller andet.

Der er dog allerede en ny lokalplan på vej for grunden, som PFA udvikler sammen med Kilden & Hindby.

Planen inkluderer en makeover af Prismet-højhuset og en ny boligkarré med over 300 boliger.

Fitness X, som også ligger på grunden, kan få lov at blive, men det er endnu uvist.

Projektet er i offentlig høring, og flere borgere har ifølge Stiften udtrykt bekymring over blandt andet byggehøjde og skyggegener.

Del artikel


Korte videoer

Mest læste historier i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.