Slut med at tanke i midtbyen: Tankstation skal rives ned

Det er slut med at tanke i midtbyen.
Cirkle K på Silkeborgvej, der var midtbyens sisdste tankstation, er nu lukket og står over for nedrivning.
Tanken lukkede den 24. august og ifølge Århus Stiftstidende, skyldes det ikke den lokalplanproces, der er i gang for området.
Det er i stedet en beslutning truffet af ejeren, PFA Ejendomme.
Ny lokalplan på vej
Ejendomsdirektør Peter Morgan forklarer til Århus Stiftstidende, at det hele tiden har været planen at fjerne tankstationen, siden PFA købte grunden i 2020. Målet er at få området oprenset og klar til fremtidige projekter – uanset om det bliver boliger eller andet.
Der er dog allerede en ny lokalplan på vej for grunden, som PFA udvikler sammen med Kilden & Hindby.
Planen inkluderer en makeover af Prismet-højhuset og en ny boligkarré med over 300 boliger.
Fitness X, som også ligger på grunden, kan få lov at blive, men det er endnu uvist.
Projektet er i offentlig høring, og flere borgere har ifølge Stiften udtrykt bekymring over blandt andet byggehøjde og skyggegener.