Beboere mister 55 parkeringspladser: Her vil kommunen etablere 100 nye

Beboere ved Vesterbro Torv står snart til at miste et større antal parkeringspladser.
Årsagen er, at der skal etableres nye regnvandsbassiner og -bede på Skt. Marcus Kirkeplads, i Langelandsgade, Teglværksgade og Janus la Cours Gade.
Det skriver Aarhus Kommune i en meddelelse til beboere i området.
Tiltagene skal ruste kvarteret mod skybrud, lyder det.
I den forbindelse fjernes i alt 55 parkeringspladser.
Pladserne benyttes i dag af beboere med licens til beboerparkeringsområde 4 – også kaldet Randområde Nord.
Nye parkeringspladser på vej
Nu arbejder Teknik og Miljø på løsninger for at opretholde mulighederne for at parkere i området.
Planen er at etablere cirka 100 nye parkeringspladser, hvilket svarer til 45 flere pladser, end der findes i dag.
De nye pladser fordeler sig med 25 i Langelandsgade, 72 i Ny Munkegade og tre i Sejrøgade.
Derudover etableres 14 ekstra afsætningspladser til kortvarig af- og påstigning.
Byrådet forventes at tage stilling til udvidelsen i løbet af marts.
