Forsøgte velkendt trick: Mulig narkobilist stoppet i midtbyen

En 24-årig mand forsøgte sig onsdag med et “velkendt trick”, da en patrulje fra Østjyllands Politi standsede hans bil i Aarhus C.
Det fremgår af døgnrapporten.
Klokken 13.53 besluttede politiet at lave et rutinetjek af en bil, der kom kørende på Christiansgade med en mand bag rattet og en passager ved siden af.
Var slet ikke i tvivl
Patruljen satte blink og udrykning til, og lidt længere fremme holdt bilen ind til siden.
Her kunne politiet, og nogle vidner på stedet se, at føreren og passageren skyndte sig at bytte plads, inden betjentene steg ud.
Patruljen var derfor ikke i tvivl om, at det var den 24-årige mand, der sad på passagersædet, som havde ført bilen.
Han havde ikke noget gyldigt kørekort og blev derfor sigtet for kørsel uden førerret.
Da han virkede påvirket, fik han foretaget en narkometertest.
Læs også: Uden styrthjelm: Motorcyklist i vildt flugtforsøg på Grenåvej Den indikerede, at han var påvirket af stoffer, og han blev derfor anholdt og sigtet for narkokørsel.
Manden fik efterfølgende foretaget en blodprøve, der skal fastslå, om han var påvirket af stoffer under kørslen.