Efter rekordår: Musikhuset får ny scene og nyt caféområde

2024 har indskrevet sig som det bedste år i Musikhusets mere end 40-årige historie. Det smitter af på det netop offentliggjorte regnskab, der viser et overskud på 2,8 mio. kroner.
Regnskabet viser en samlet omsætning på 132,3 mio. kr. Det er en stigning på knap 25 % i forhold til året før, skriver Musikhuset i en pressemeddelelse.
”Det er imponerende, at et af byens kulturelle flagskibe bliver ved med at overgå sig selv. Det vidner om, at kunst og kultur har en ganske særlig betydning for byens borgere og gæster.
Det viser flere undersøgelser og bliver bekræftet af de flotte tal, som Musikhuset år efter år præsenterer,” siger Rabih Azad-Ahmad, der er Rådmand for Kultur og Borgerservice.
Det positive regnskab kommer på et belejligt tidspunkt, hvor Musikhuset står overfor store investeringer i endnu bedre forhold for de op mod 1 million gæster, der hvert år besøger kulturhuset.
Store investeringer
De kommende måneder bliver der arbejdet på højtryk på en større opgradering af caféen i Musikhusets Foyer.
Der kommer nye barer, nyt cafékøkken og ny garderobe. Samtidig investerer Musikhuset i ny indretning af områderne omkring caféen, caféscenen og udendørs på forpladsen i den nye Musikhuspark. Her kommer der også en ny, udendørs sommerscene.
”Vi er stolte over årets resultat, der kommer som en konsekvens af et øget billetsalg og blandt andet et godt samarbejde med byens erhvervsliv.
Vi lever for og af vores gæster, og derfor laver vi her i foråret en række tiltag, der kommer til at gøre oplevelsen endnu bedre, når man besøger Musikhuset.
Det betyder, at vi kommer til at rode lidt ude og inde de kommende måneder. Det undskylder vi for. Men vi er sikre på, at det er postyret værd.” siger Musikhusets direktør Jan Christensen.
Musikhusets opgraderinger forventes at stå færdige i løbet af sommeren 2025.