På vej i havn: NSK vil ransage iransk containerskib i Aarhus

Et iransk containerskib vil blive ransaget i Aarhus Havn, hvor politiets nationale enhed for særlig kriminalitet NSK venter.
Det bekræfter NSK her til eftermiddag.
“NSK kan bekræfte, at der i øjeblikket er en politiforretning i gang mod et containerskib.
Skibet er på vej mod Aarhus Havn, hvor vi vil gennemføre en ransagning på skibet,” lyder det fra NSK, der ikke ønsker at kommentere yderligere på nuværende tidspunkt.
Ifølge TV 2 viser data over skibstrafik, at det er containerskibet Nora, der har kurs mod Aarhus.
Det sker, efter skibet har ligget stille i Kattegat i flere uger.
Der er tale om et 226 meter langt containerskib, der har ligget for anker siden 23. januar.
Skibet har siden den 26. januar været tilbageholdt af danske myndigheder, fordi det sejler under falsk flag.