Befærdet strækning udvides: Ny busbane er på vej i Aarhus

Inden længe får bussen bedre plads på Skejbyvej.
Det meddeler Aarhus Kommune.
I et opslag på Facebooksiden ‘Trafik i Aarhus’ beretter de om, at vejen udvides, så der bliver plads til en ny busbane.
“Vi laver nemlig busbane på en lille del af vejen, og samtidig udvider vi Skejbygårdsvej i begge retninger, så vi kan tilføje en ekstra svingbane.
Projektet skal hjælpe både busser, biler og andre trafikanter på vejen hurtigere frem – især i myldretiden. Jer på cykel får også forbedret turen gennem krydset,” lyder de lovende ord fra kommunen.

Arbejdet ventes at være afsluttet omkring jul.
Læs også: Helt nye tal: Så meget skal du tjene for at blive husejer i Aarhus Aarhus Kommune oplyser i samme ombæring, at busstoppestedet ved Kantorvænget er blevet nedlagt.
Mens arbejdet står på, kan cyklende og gående kun bruge den sydlige side af Skejbyvej.