Uddeler gratis smørrebrød: Ny madbod åbner på Street Food

I morgen, onsdag den 30. april, åbner Aarhus Street Food dørene til et helt nyt smørrebrødskøkken, hvor klassisk højt belagt smørrebrød får et moderne twist og priserne holdes i øjenhøjde.
Det skriver de i en pressemeddelelse.
Bag det nye initiativ står den erfarne restauratør Allan Thallaug, kendt som tidligere ejer af tre populære Aarhus restauranter: Komfur, Ombord og MellemRum.
Menuen byder på højt belagt smørrebrød af bedste kvalitet og andre danske klassikere, til Street Food priser. Dermed bliver det nemmere at få en smagsoplevelse ud over det sædvanlige – uden at sprænge budgettet.
Smørrebrød af høj kvalitet
Allan Thallaug udtaler:
“Det er en spændende opgave at lave højtbelagt smørrebrød af bedste kvalitet i et unikt miljø som Aarhus Street Food. Det store antal gæster gør det muligt at holde kvaliteten høj, uden at prisen følger med.”
Aarhus Street Food, der holder til i den gamle busgarage ved rutebilstationen, er kendt for at samle byens bedste madoplevelser under ét tag med mere end 25 forskellige køkkener fra hele verden. Med tilføjelsen af det nye smørrebrødskøkken styrkes udbuddet til frokostgæster og tilføjer endnu et lag til det aarhusianske street food-miljø.
Ejer og direktør af Aarhus Street Food, Kasper Holch Kragelund, ser frem til åbningen:
“Vi har haft et fantastisk samarbejde med Allan om at udvikle køkkenet Smørrebrød. Vi forventer, at det tiltrækker en bredere gruppe af gæster. Personligt elsker jeg smørrebrød og glæder mig meget til åbningen.”
100 gratis smørrebrød
Det nye køkken er blevet udsmykket af den unge kunstner Sille Milo, der har sat sit farverige og legende præg på boden:
“Det har været en stor fornøjelse at dekorere boden på Street Food. Jeg har forsøgt at give stedet et frisk pust med klare farver og et legende udtryk, der vækker nysgerrighed. Det har været særligt givende at arbejde midt i et miljø fyldt med søde, nysgerrige børn og voksne, som har fulgt med og spurgt ind undervejs – det skaber en særlig energi, som jeg virkelig har nydt.”
Smørrebrød på Street Food åbner onsdag den 30. april i Aarhus Street Food, og byder alle velkommen til at opleve dansk smørrebrød i nye rammer – til priser, hvor alle kan være med.
Der vil være et gratis stykke smørrebrød til de første 100 gæster, fra kl. 12 onsdag den 30. april.