Nye boller på p-suppen: Storcenter indfører tidsbegrænset parkering

Hidtil har man ved Storcenter Nord haft mulighed for at parkere gratis hele dagen.
Det har pendlere og private benyttet sig af i en sådan grad, at det har gjort det svært at finde ledige parkeringspladser for Storcenter Nords egne kunder.
Derfor indfører storcentret fra lørdag 1. november tidsbegrænset parkering på fire timer, lyder det i en pressemeddelelse.
Det betyder, at kunderne fremover skal huske at stille p-skiven for at undgå en parkeringsafgift, og så kan de parkere gratis i fire timer.
Parkering i mere end fire timer vil medføre en parkeringsafgift.
De nye parkeringsregler ved Storcenter Nord kort fortalt
- De nye parkeringsregler gælder fra lørdag 1. november klokken 7 både i parkeringskælderen og på parkeringstaget, hvor kunderne altså fremover kan holde i maks. fire timer med korrekt indstillet p-skive
- Udenfor Netto er der én times gratis parkering med korrekt indstillet p-skive
- Kunderne skal fremover huske at sætte p-skiven, hvis de vil undgå en parkeringsafgift
- Holder en bil parkeret i mere end fire timer, får den en parkeringsafgift af APCOA. Prisen på denne afgift er fastlagt af APCOA
- Klokken 22-07 kan biler, der lader på Clevers ladestandere holde gratis med korrekt indstillet p-skive
“Det ville selvfølgelig være mest optimalt, hvis vi kunne bibeholde gratis parkering hele dagen, men vi oplever desværre, at flere og flere bruger vores parkeringsfaciliteter som pendler-, privat- eller langtidsparkering og lægger dermed beslag på pladser til vores kunder, og det er bestemt ikke hensigten.
Derfor er vi nødsaget til at sætte et loft på de fire timers gratis parkering, så vi i videst muligt omfang kan garantere kunder og besøgende i centret en parkeringsplads”, udtaler centerchef i Storcenter Nord, Kim Schibler Østerhåb.