Nyt i spionsagen: Yderligere to adresser ransaget

En herboende 53-årig mand blev 26. juni anholdt af Østjyllands Politi i samarbejde med PET.
De tyske myndigheder, som manden efter sin anholdelse blev udleveret til, mistænker manden for på vegne af en iransk efterretningstjeneste at have udført efterretningsaktivitet med det formål at indsamle og videregive information til de iranske myndigheder.
Nu er der nyt i sagen, omend det er sparsomt med detaljerne.
Torsdag rykkede en række betjente ud til en adresse i Trige og en adresse i Aarhus N, hvor de på anmodning af tysk politi foretog ransagelser. Det skriver Østjyllands Politi i Døgnrapporten.
Læs også: Opsigtsvækkende sag: Mulig spion anholdt i Aarhus Der blev ikke foretaget anholdelser i forbindelse med ransagelserne.
Østjyllands Politi kan ikke oplyse yderligere detaljer, men henviser til det tyske politi.