Åbningen nærmer sig: Aarhus får nyt stort asiatisk supermarked

Det pibler frem med spændende steder i Frederiksgade, hvor flere nye barer er åbnet på det seneste.
Og der er mere end øl at komme efter.
På hjørnet ved J. M. Mørks Gade er et spritnyt asiatisk supermarked snart klar til at slå dørene op.
Lokalerne, der tidligere husede SENG, gennemgår i disse dage en større forvandling, og håbet er, at de første kunder kan kigge indenfor til juni.
Læs også: Åbner med et brag fredag: Ny ølbar byder på flydende chokolade-kokoskageøl Det fortæller ejer Ying Brøns til MigogAarhus:
“Vi synes, Aarhus mangler et stort asiatisk supermarked, hvor man kan købe alting – i stedet for at skulle besøge flere små butikker,” siger hun.
Supermarkedet åbner under navnet SMAU og kommer til at byde på et stort udvalg af varer fra lande som Thailand, Kina og Vietnam.
Læs også: Startede som et drengerøvsprojekt: Fire venner åbner stor bar i midtbyen Ying Brøns er også en del af ejerkredsen bag Takumi Sushi, der har restauranter i Fredericia, Horsens, Vejle, Svendborg og Næstved.
Nu glæder hun sig til at give Aarhus et univers, der samler alt det bedste, som det asiatiske køkken har at byde på.
SMAU kommer til at strække sig over 300 kvadratmeter og vil efter planen holde åbent alle ugens dage.
Den endelige åbningsdato er endnu ikke fastlagt, men ifølge Ying Brøns skal man altså forvente, at det bliver i juni.
Hvad: SMAU slår dørene op
Hvor: Frederiksgade 60 i Aarhus C
Åbningstider:
Mandag-lørdag 10.00-19.00
Søndag/helligdage 10.00-17.00