Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aarhus-virksomhed stormer frem: Øger omsætning med over 100 millioner

Af Freja Dumont
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Covid-19-pandemien har haft positiv indflydelse på væksten for sengevirksomheden Bedre Nætter. Onlinesalget nåede nemlig uanede højder, hvilket afspejler sig i årets resultat.

”Forbrugerne har fået øjnene op for at købe en seng online. Vi har i flere år troet på den udvikling, og i 2020 har vi for alvor fået hul på markedet – godt hjulpet på vej af corona.

Vi er samtidig lykkedes med at ramme en lidt anden målgruppe end tidligere, hvilket naturligvis er meget positivt for os,” siger Jonas Byskov, partner og CFO i Bedre Nætter.

Signifikant fremgang

Årets resultat viser en signifikant fremgang på både top- og bundlinje. I 2020 lander omsætningen på 208 millioner kroner, hvilket er en stigning på mere end 100 millioner kroner sammenlignet med årsresultatet fra 2019.

Også resultatet efter skat har udviklet sig positivt i 2020. Det beløber sig til 9 millioner kroner, hvilket er 6 gange højere end i 2019.

”Vi har formået at øge vores omsætning og samtidig holde en stor del af vores omkostninger på samme niveau som sidste år.

Det giver os et godt resultat på bunden og ikke mindst de optimale forudsætninger for at udvikle vores forretning yderligere. Vi ser allerede nu rigtig gode takter for 2021, så vores forventning er helt klart at fortsætte væksten,” siger Jonas Byskov.

Øget fokus på nabolande

Bedre Nætter blev stiftet i 2013 af de to brødre Jonas og Martin Byskov og kammeraten Anders Henningsen, og siden da har virksomheden oplevet stor vækst.

Udover Danmark er Bedre Nætter i dag etableret i Norge, Sverige og Finland. I den kommende periode er det strategiske fokus at øge tilstedeværelsen og kendskabet på tværs af Norden.

”For at opnå det fulde potentiale i de enkelte markeder, kommer vi til at differentiere vores aktiviteter mere end det, vi gør i dag. Det vil især afspejle sig i vores markedsføring, som i højere grad vil blive tilpasset de individuelle lande,” siger Jonas Byskov.

Derudover er en udvidelse af produktporteføljen en af de ting, holdet bag Bedre Nætter kigger ind i fremover.

”Den gode søvn er en livsstil og fylder mere end nogensinde i mange hjem. Med udgangspunkt i vores research og produktudvikling ved vi, at der er flere forskellige elementer, der påvirker vores søvn.

For yderligere at tilpasse os markedet og forbrugernes behov er det et af vores fokusområder at udvikle paletten af produkter, der bidrager til det formål,” siger Jonas Byskov.