Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

“Ja Tak tilbud” er stukket helt af: Piranya har succes med smart løsning

Af Annoncør

Et år med nedlukning har i den grad påvirket vores forbrug af online-shopping og nethandel.

Danskerne er i 2020 blevet mere tilbøjelige til at benytte bekvemmeligheden i at shoppe fra de rolige omgivelser i sofaen, viser en opgørelse fra Nets.

Den tendens har de taget til efterretning i virksomheden Piranya.

Her har de for alvor knækket koden til en stor succes.

De var nemlig frontløbere til at udvikle et teknisk system, da de velkendte Ja Tak Tilbud på Facebook begyndte at løbe som en steppebrand.

Åbner for nye salgskanaler

Værktøjerne åbner for nye salgskanaler, i det, de gør det administrativt nemt at lave både “Ja-tak”-tilbud og livesalg.

“Ja-tak”-tilbuddene, hvor man sætter et begrænset parti af en bestemt vare til salg til spotpris på Facebook, og kunderne skriver “ja tak” i kommentarfeltet, for at få lov til at købe, hittede allerede inden corona.

Livefunktionen har ifølge CMO i Piranya Anders Lønstrup fået vinger under nedlukningen, fordi det også er en oplevelse.

For at endnu flere restauranter, butikker, TakeAway-steder, supermarkeder, webshops og lignende selv kan prøve, hvor effektivt Ja Tak Tilbud virker, så tilbyder Piranya nu deres løsninger gratis i resten af 2021.

"Ja Tak tilbud" er stukket helt af: Piranya har succes med smart løsning
Bogø er blandt dem som bruger Piranyas systemer

Kan håndtere Ja Tak og Live-ordrer

Det gælder både Ja Tak Tilbud og Livesalg som er, at virksomhederne sender Live på Facebook eller Instagram, og så har et system, der kan håndtere Live-ordrer.

“De fleste i Danmark har efterhånden stødt på “Ja-tak”-tilbud.

Live-salg er lidt mere personligt, og som sådan lidt event-agtigt, fordi der bliver sat ansigt på dem, man handler med.

Der er typisk nogle konkurrencer, og så man får lidt mere viden og information om produkterne, som kan være alt fra vin, sportsudstyr og værktøj. You name it.

Udover det tilbyder vores værktøj snart mulighed for at oprette sine egne Deals og muligheden for at styre konkurrencer ligeledes på Facebook. Det kan godt gå hen og blive vildt,” fortæller Anders Lønstrup fra Piranya.

Live er kommet for at blive

Livesalget er altså en måde at få noget af den ekspertise og interaktion, man kender fra de fysiske butikker, hvor man kan have en dialog om hvilken vin, der går bedst til skaldyr eller de nye tendenser indenfor boligindretning.

Man kan nemlig også skrive kommentarer med spørgsmål under et liveevent, og der opstår et større samspil mellem butik og kunde.

For Anders Lønstrup at se, er livesalget blevet et hit, fordi det er en nem måde for butikkerne at få nogle varer ud af døren, selv når lyset i butikken er slukket, og det giver en følelse af menneskelig tilstedeværelse, som så mange hungrer efter, når samfundet er lukket ned.

“Det er tydeligt for os at se, at virksomheder er blevet opmærksomme på, at det er en god ide at have flere salgskanaler at benytte sig af i disse tider, og her er særligt livesalget en virkelig god mulighed,” siger han.

Og selvom butikkerne de fleste steder i landet er åbne igen, tror han på, at salget på Facebook er kommet for at blive.

“Værktøjet er intuitivt og virkelig nemt at bruge, og de fleste vil kunne finde ud af det alene ud fra de guides og manualer, vi tilsender.

Men har man brug for hjælp, så er supporten også gratis,” siger Anders Lønstrup.

"Ja Tak tilbud" er stukket helt af: Piranya har succes med smart løsning

Alle kan hoppe med på bølgen

“Ja-tak”-tilbuddene vandt i første omgang indpas hos dagligvarekæderne.

Men i dag kan man finde både “Ja-tak”-tilbud og liveevents indenfor mange genrer. Alt fra specialforretninger, sportsbutikker, tøjkæder og webshops er hoppet med på bølgen.

“Der er ikke umiddelbart nogle typer af forretning, jeg tænker, der ikke egner sig.

Har man varer, man gerne vil sælge, så prøv det,” siger Lønstrup.

Og hvorfor ikke give det et skud, når det nu er helt omkostningsfrit?

“Ja-tak”-tilbud løber, til partiet af den pågældende vare er afsat, og liveevents tiltrækker i snit mellem 500 og 1000 kunder.

De er fordelt i hele landet, og selvom der i starten var en geografisk skævvridning i interessen for tilbud og events, er det mere eller mindre udjævnet nu.

“Alle fra hovedstaden til langt ude i det jydske har fået øjnene op for glæden og gevinsten ved de her muligheder, så alle er med og kan være med,” siger Lønstrup.

Sidste år havde mere end 500.000 danske Facebook-profiler købt mindst ét tilbud hos en butik, som benytter JaTakPortalen.dk

Vil man have adgang til værktøjerne, som både gør det administrativt nemt at lave “Ja-tak”-tilbud og livesalg, skal man bare gå ind på www.jatakportalen.dk og oprette sig.