Skaber farlige situationer: Østjyllands Politi advarer om klistermærker i lyskryds

Østjyllands Politi har i løbet af det seneste døgn modtaget flere anmeldelser om, at klistermærker har udfordret trafikken i Aarhus.
På lysreguleringer i forskellige lyskryds mellem Brabrand og Viby J har klistermærkerne været påsat, så de dækkede over selve lys-skiverne til rød og grøn.
Klistermærkerne har dermed gjort det svært at tyde, hvilken farve der lyser.
Flere steder mellem Brabrand og Viby har det givet farlige situationer i trafikken.
Politiet har derfor været ude for at fjerne klistermærkerne.
Læs også: I flere uger: Travl strækning i midtbyen lukker for trafik “Det er ikke lovligt at sætte klistermærker op på kommunens skilte, lysregulering og anden ejendom.
Det er især uhensigtsmæssigt at gøre på en måde, så det kan være til fare for trafikken,” fastslår Østjyllands Politi i døgnrapporten.