Candy Crush kostede dyrt: Fanget i vanvittig handling under kontrol

Østjyllands Politi foretog onsdag aften en færdselskontrol i det vestlige Aarhus, og selvom langt de fleste trafikanter fulgte færdselsreglerne, så blev det alligevel til flere sigtelser.
En færdselsbetjent observerede blandt andet en mandlig bilist, der sad og spillede Candy Crush på sin mobiltelefon, mens han kørte.
Ud over en sigtelse og et klip i kørekortet, fik bilisten også et råd om, at selvom det kan være ufatteligt spændende at gennemføre en bane Candy Crush, så er det en utrolig dum og farlig idé at give efter for spillelysten, mens man kører bil.
Bilisten var ikke den eneste, der ikke kunne lade mobilen ligge. Tre andre bilister fik også et klip i kørekortet på grund af brug af håndholdt mobil.
Her fra politiet er meldingen klar: Kør nu bil, når du kører bil!
Indsatsen i Aarhus Vest gav følgende sigtelser:
1 x spritkørsel
1 x manglende lygter i lygtetændingstiden, cyklist
3 x lygteføring, manglende afmærkning
1 x anvisninger, højre svingning forbudt
2 x kørekort ej medbragt
2 x fører el-løbehjul uden hjelm
1 x signal og tegngivning
1 x §3 manglende agtpågivenhed
4 x mobil bil, klip
2 x hastighed byzone, klip
I alt 18 sager fordelt på 16 sigtede.