Politiet i ny indsats: Sigter 38 trafikanter i Aarhus

Betjente fra Østjyllands Politi var igen torsdag aften til stede i det vestlige Aarhus for at føre kontrol med trafikanternes ageren i området.
Det fremgår af politiets døgnrapport.
Indsatsen bød på følgende 49 sager fordelt på 38 vestaarhusianske trafikanter:
Torsdagens sigtelser
1 x Kørsel på cykelsti, MC
1 x Manglende hjelm, MC
1 x Manglende indregistrering, MC
1 x Forsikring ikke tegnet, MC
1 X Kørsel uden førerret, MC
1 X Overhaling over spærrelinje (klip)
7 x Brug af håndholdt mobiltelefon (klip)
10 x El-løbehjul uden hjelm
5 x Manglende sikkerhedssele
2 x Rødt lys (klip)
1 x Venstresving forbudt
1 x Hastighed
5 x Hastighed (klip)
1 x Kørekort ej medbragt
1 x Nedslidt dæk
1 X Kørsel i frakendelsestiden
1 x Spirituskørsel
1 x Anholdt til fogderetten
2 x Unødig støj ved konstruktive ændringer af køretøj
1 x Ført lille knallert uden hjelm
1 x Ført lille knallert uden forsikring
1 x Ført lille knallert uden nummerplade
1 x Synsindkaldelse
1 x Brug af mobiltelefon, cykel
Af nævneværdige episoder var ordensmagtens møde med en ung mand, der brugte torsdagen på at lufte sin motorcykel i det dejlige forårsvejr.
Den unge mand havde dog åbenbart glemt, at han ikke havde førerret til motorcyklen, og at sådan en maskine ikke skal føres på cykelstien.
Derudover havde manden også glemt den lovpligtige hjelm samt at få motorcyklen både forsikret og indregistreret. Det samlede antal sager gav ham en bøde på flere tusinde kroner.