Civilbetjente i Aarhus: Politiindsats førte til en lang række sigtelser

Civilklædte betjente fra Østjyllands Politis specialpatrulje og Forebyggelsessektion var tirsdag aften og nat til stede i det aarhusianske natteliv med særligt fokus på ulovlige stoffer.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Det førte til sigtelser til syv mænd, der blev fundet i besiddelse af narkotika. De seks af mændene havde en mindre mængde hash på sig, mens den sidste havde lidt amfetamin i lommen.
Alle de sigtede fik tilbud om at få kontaktoplysninger til en rusmiddelbehandler, hvilket den ene tog imod.
Vil også være til stede de kommende dage
Derudover blev to personer anholdt for at forstyrre den offentlige orden, og en enkelt blev sigtet for dokumentfalsk ved at vise falsk ID for at komme ind på en beværtning.
Østjyllands Politi er i samarbejde med Aarhus Kommune i forbindelse med studenterugen særligt opsøgende på unge, der køber og bruger illegale opioider, og en del af indsatsen handler om, at politiet hurtigt kan sætte de unge i kontakt med en kommunal rusmiddelbehandler.
Det kan du læse mere om her.
Tirsdag aften fandt politiet ingen opioider, men specialpatruljen vil også de kommende dage være til stede i nattelivet.