Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Produktiv markedsføring med LinkedIn

Af Annoncør

Har du en virksomhed eller er du involveret på et område indenfor business og har brug for blandt andet annoncering af din forretning, så er det på tide at du bliver præsenteret for LinkedIn annoncering. 

Annoncørbetalt indhold leveret af: Makeitmedia 

LinkedIn annoncering kan vise dig hvordan du nemt får en bruger og en forståelse for LinkedIn marketing og hvordan du kan bruge det til for eksempel at markedsføre din virksomhed.

Hvad er LinkedIn marketing?

LinkedIn marketing betegner hvordan sitet LinkedIn kan bruges til markedsføring af professionelle virksomheder af primært professionelle personer. LinkedIn er et professionelt netværksmedie, som bruges til at dele arbejdsrelaterede nyheder, artikler og viden. Derudover kan det bruges til at skabe debatter, finde nye potentielle arbejdsgivere og medarbejdere og selvfølgelig til markedsføring af virksomheder.

Privatpersoner og medarbejdere kan være brugere af mediet, men størstedelen bruger LinkedIn i forbindelse med deres professionelle liv, på vegne af deres virksomhed. Privatpersoner kan være interesserede i produkter og forskellige services, helt ligesom brugerne som har mediet på vegne af virksomheder. Ønsker du at vide mere om en service eller et produkt fra en virksomhed, eller generelt vide mere om virksomheden såvel som en medarbejder, leder eller arbejdsgiver inden for et firma, så er LinkedIn marketing nyttigt. Samme tilfælde gælder hvis du ønsker at bidrage eller følge debatter, samt læse om arbejdsrelaterede nyheder og artikler og skabe viden indenfor et ønskede område.

LinkedIn Annoncering

For at få mere samt mere uddybende viden omkring annoncering på LinkedIn, kan du følge øverst stående link. Her vil du få en præcis guide til hvad du kan bruge LinkedIn annoncering til og hvordan du laver annonceringer bedst muligt. Derudover vil du få en bred forståelse for mediet og være i stand til at benytte det effektivt, hvilket betyder at du også får en ide om hvordan du bedst strategisk kan markedsføre din virksomhed.

For at annoncere på LinkedIn er der visse punkter du skal tage i overvejelse, såsom hvilken målgruppe du vil nå ud til og hvilke annonceformater du skal tage i brug.

Målgruppe og annoncering

Det er vigtigt at udvælge din kernemålgruppe, så du kan indsnævre din søgen så den ikke bliver for bred, men i stedet rammer præcis den målgruppe du søger. Du kan for eksempel kigge på beliggenhed i forhold til virksomheden, hvilket kan være et centralt punkt at forholde sig til. Derudover kan målretningskriterier være udvalgte kompetencer, jobtitler eller antal års erfaring på et område. Du kan læse mere om forskellige målretningskriterier som passer til din målgruppe

Derudover findes der mange forskellige annonceformater, som kommer an på din målsætning samt din målgruppe. Der er alt fra videoannoncer, tekstannoncer til displayannoncer, som sagt er det vigtigt at tilpasse annonceformatet til din målsætning, men også omvendt, altså at tilpasse din målsætning til dit annonceformat. Alt dette er eksempler på ting som du kan læse mere om og blive klogere på, ved brug af linket. Der vil du finde mere detaljerede beskrivelser af tingene og flere ting som ikke er nævnt her, men som er værd at overveje når du bliver bruger af LinkedIn markedsføring.