Rådmand i stormvejr: Poserede med DM-pokal i skjult FCM-trøje

Fejringen af AGF’s mesterskab fik mandag eftermiddag et uventet efterspil, da et Facebook-opslag fra en lokal rådmand i Aarhus Kommune skabte kraftig debat blandt klubbens fans.
Liberal Alliances Michael Christensen, der er rådmand i Aarhus Kommune, delte et billede fra den officielle guldfest på Aarhus Rådhus, hvor han ses med AGF’s nyvundne pokal.
Men billedet gemte på en detalje, som hurtigt fangede opmærksomheden hos mange fans: Under skjorten bar han en trøje fra FC Midtjylland – AGF’s direkte rival i mesterskabskampen.
Samtidig ledsagede han opslaget med teksten:
“Tillykke til Aarhus, husk den er kun til låns.”
Kraftige reaktioner fra fans
Opslaget blev hurtigt delt i flere AGF-fanfora og udløste en bølge af kritiske kommentarer. Mange brugere mente, at opslaget var respektløst over for både klubben og byens officielle fejring.
Blandt reaktionerne lød det blandt andet:
“Total mangel på respekt for din by. Du mangler fuldstændig situationsfornemmelse.” “Hvad havde du regnet med at få ud af sådan et opslag?” “Det er bare dårlig stil midt i en historisk fejring.”
Kritikken gik især på timingen og det, flere oplevede som en provokation midt i en ellers glædesfyldt dag i Aarhus.
Slettede opslag og beklagelse
Efter nogle timer valgte Michael Christensen at fjerne det oprindelige opslag. Kort efter lagde han en ny besked op, hvor han erkendte, at opslaget var upassende i situationen.
Han skrev blandt andet:
“Jeg har slettet mit seneste opslag. Det var dumt og ikke på sin plads midt i byens fejring. Jeg elsker Aarhus og nyder fodbold i enhver form. Jeg ønsker hele Aarhus tillykke med mesterskabet – det er fuldt fortjent.”
Aarhus Kommune har ikke meldt yderligere ud om sagen, og Michael Christensen har ikke uddybet hændelsen yderligere offentligt.