Razzia i Aarhus gav pote: Fejl på mere end hver anden bus

Færdselsstyrelsen og politi troppede tirsdag op på Rutebilsstationen i Aarhus for at foretage uvarslet kontrol og tjekke op på sikkerheden i busserne.
Læs også: Kan påvirke busdriften: Stor razzia i gang i midtbyen Det viste sig at være en god idé.
I hvert fald blev der fundet fejl på 9 ud af de 17 busser, der blev kontrolleret. Det skriver DR.
Busserne skal derfor til ekstraordinært syn.
Bilinspektør Ove Gundersen Jensen oplyser, at der hverken blev fundet fejl på dæk eller bremser.
Til gengæld var der eksempler på revnede forruder, fejlbehæftede nødudgange og problemer med det forureningsbegrænsende udstyr.
“Det er væsentlige fejl, som gør, at busserne bliver indkaldt til syn, men det er ikke fejl, der gør, at de ikke må køre med passagerer,” siger Ove Gundersen Jensen til DR.
Midttrafik meddelte tirsdag, at razziaen kunne påvirke bustrafikken, men kontrollen skabte ingen væsentlige forstyrrelser.