Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Restaurant Le Pagnol – Gæsterne og kokken forlod restauranten

Af Freja Dumont

Kan man anmelde en restaurant, hvor man ikke får noget mad? Umiddelbart nej, men det gør vi her – og med god grund. Oplevelsen, vi fik, var meget anderledes, end vi normalt oplever. Den endte i kaos og med tomme maver.

 

Vi havde bestilt bord på Le Pagnol til klokken 21 en lørdag aften. Restauranten ligger over for Rutebilstationen i Aarhus. Lidt sent, men vi havde fået en bekræftelse på, at det var helt i orden. Denne franskinspirerede restaurant præsenterede sig godt udefra, og det var også en smagfuld indretning, der tog imod os. Vi mærkede dog med det samme en trykket stemning. Hvorfor vidste vi ikke.

 

Presset tjener med røde kinder

To af bordene var optagede. De øvrige borde var fyldt med brugt service, og i kælderen var feststemte gæster i gang med julefrokosten. I baren stod en mand og skældte højlydt ud. Hvad det handlede om, fandt vi ikke ud af, men vi stod i hvert fald i noget tid og glanede, inden tjeneren med rødblussende kinder kom hen til os. Vi informerede om vores reservation, og hun bad os vente lidt mere, til hun havde fået ryddet et bord henne ved vinduerne.

 

Nu kører det!

Da vi var kommet på plads ved bordet, fik vi straks et menukort og  bestilte mad og drikke. Det så godt ud, og vi var godt sultne. Drikkevarerne kom hurtigt på bordet, og vi lænede os tilbage. Nu kører det, tænkte vi, men det skulle senere vise sig at være forkert.

 

Vi har faktisk ikke plads!

20 minutter efter vi havde bestilt, kom en tjener ned til vores bord og spurgte, hvor og hvornår vi havde bestilt bord. Vi viste bekræftelsen, hvortil tjeneren sagde “Det er ikke så godt. Vi har faktisk ikke plads, men vi finder ud af noget.” Plads? Måske skulle der bare mere personale til, sagde vi til hinanden. Pladser var der i hvert fald nok af. Vi føltes os ikke ligefrem velkomne, men måske var det bare lidt opstartsproblemer.

 

Kokken var skredet

Forretten, der var røget dyrekølle-carpaccio, burde ikke tage en halv time at lave. Jeg henvendte mig derfor til tjeneren, der undskyldte og rykkede for forretterne. Da der var gået yderligere 10 minutter, kunne vores rumlende maver ikke længere overhøres. Jeg rejste mig og gik op til disken for pænt at bede om noget mad, ellers ville vi finde et andet sted. Tjeneren kom igen ned til bordet og beklagede. Hun fortalte, at vi ikke var de første, der havde forladt stedet denne aften, og at kokken også var skredet fra det hele i frustration. Der var simpelthen ikke styr på noget. Tjeneren var ved at græde. Frustreret, og tæt på at bryde sammen ovenpå en aften med konstant skæld ud og skuffede gæster.

 

En ommer

Alle kan have en dårlig dag. Dette var bestemt en dårlig dag for Le Pagnol. Hvad der var gået galt, ved jeg ikke, men dette var en yderst amatøragtig oplevelse. Vi forlod stedet med tomme maver på jagt efter noget mad kl. 21.45.

 

Vi håber for Le Pagnol, at dette var en engangsforestilling, og at der igen er styr på reservationer og kokke, så vi en anden gang ikke spilder vores tid på at vente forgæves. Oplevelsen var speciel, og jeg har aldrig oplevet noget lignende i Aarhus. Øv, øv.

 

Restaurant Le Pagnol

Sønder Alle 29
8000 Aarhus C
Telefon 86 12 24 71