Trist nyt: Kendt restaurant taget under konkursbehandling

Der er desværre skidt nyt om en af midtbyens mest velkendte restauranter.
OliNico, der i årevis har haft til huse i hyggelige lokaler på Mejlgade 35, er taget under konkursbehandling.
Det fremgår af Statstidende.
Heraf fremgår det også, at begæringen er modtaget den 26. august 2025.
Læs også: Chokerende melding: Populært udflugtsmål ved Aarhus lukker “Sjælden mulighed”
Der var i forvejen usikkerhed om OliNicos fremtid, efter restauranten tilbage i juli blev sat til afståelse for 700.000 kroner.
Annoncen hos EDC er fortsat aktiv.
“Nu har du en sjælden mulighed for at overtage nøglerne til den velkendte Restaurant OliNico, som gennem en lang og god historie har været en markant aktør på den aarhusianske restaurantscene,” skriver mægleren blandt andet
Læs også: Chok: Legendarisk restaurant i midtbyen sat til salg I et interview med Århus Stiftstidende har ejer Nicolaj Saabye Agostinetti tidligere sat følgende ord på beslutningen:
“Jeg har været næsten 25 år i Mejlgade, hvis man tager Sct. Oluf med også. Så jeg tror bare, jeg skal videre.”
OliNico åbnede 2010 og har siden da været garant for veltillavet bistromad til billige penge, hvilket har gjort restauranten til en favorit blandt mange aarhusianere.
Tidligere har restaurantens ejer Nicolaj Agostinetti også taget afsked med nabocaféen, som nu er lukket.
Læs også: Tak for kaffe: Populær café i midtbyen er lukket