Røveri på tank i Viby: Ekspedient truet med vold

Tirsdag aften kl. 22.27 rykkede flere patruljer ud til en tankstation på Fredensvang Runddel i Viby J efter en anmeldelse om et røveri på stedet.
Ifølge anmeldelsen havde en mand truede ekspedienten med vold for at få hende til at åbne kassen.
Efterfølgende var gerningsmanden angiveligt stukket af til fods med en pose, hvori der lå et mindre kontantbeløb.
Overvågning førte til ransagning
Betjentene nåede snart efter frem til stedet, hvor de sikrede spor og afhørte ekspedienten.
Her kiggede de også videoovervågning igennem og sendte signalement af gerningsmanden ud til patruljerne i området.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Ud fra signalementet fattede politiet hurtigt mistanke til en 37-årig mand, som bor i nærområdet.
En patrulje kørte derfor ud til hans adresse, hvor de traf ham.
Læs også: Drama på kollegie i Risskov: Knivrøver spolerede privatfest Under en ransagning af adressen fandt betjentene et kontantbeløb, der stemte overens med det stjålne samt noget tøj, der svarede til det, som gerningsmanden havde haft på.
Den 37-årige mand blev derfor anholdt og sigtet for røveri.