Rotteboom i 2025: Rekordmange rotter spottet

2025 har været et rekordår for rotten i Aarhus Kommune.
Både når det gælder antallet af henvendelser til kommunen om rotter, samt det antal gange, rottefængerne er rykket ud for at udrydde den uønskede gnaver.
Det skriver Stiften.
Således har 12.000 borgere kontaktet kommunen om rotteproblemer i 2025 – mod 10.000 i 2024.
En stigning på 20 procent.
46.000 gange rykkede rottefængeren ud – hvilket er en stigning på 50 procent i forhold til året før.
Aarhus Kommune har med sin rottehandlingsplan fokus på hurtig sagsbehandling og mindre brug af gift.
Hvor der i andre kommuner kan være op til otte dages ventetid, kan du i Aarhus Kommune få en rottefænger ud med én dags varsel.
Målet med at rykke hurtigt ud er at forhindre, at problemet når at vokse sig større og dermed dyrere.