Russisk tyv gik amok: Angreb butiksansat med saks

Det gik vildt for sig, efter personalet i et supermarked på Vesterbro Torv i aftes opdagede en russisk statsborger i færd med at stjæle to øl og en saks fra butikken.
Tyven blev straks tilbageholdt af de ansatte, der placerede ham i et baglokale, mens de ventede på politiet.
Men den russiske tyv var ikke færdig med at skabe sig.
Pludseligt tog manden – ifølge anmeldelsen – fat i saksen og stak ud efter en butiksansat med den.
Heldigvis ramte han forbi, og den ansatte fik sidenhen vristet saksen fra ham.
Læs også: Civilbetjente i Aarhus: Politiindsats førte til en lang række sigtelser Da politiet nåede frem til supermarkedet kort efter, blev den 46-årige mand anholdt og sigtet i sagen.
Det oplyser Østjyllands Politi, der modtog anmeldelsen torsdag kl. 19.12.
Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi fremstiller den 46-årige russiske mand i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus i dag.
Han er sigtet for forsøg på grov vold og butikstyveri.