Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan finder du de rigtige aarhusianske influencers

Af Annoncør

I smilets by har mange forretningsdrivende fået det helt store smil på – efter de har fundet ud af, hvor vigtigt det er at bruge lokale influencers, som har en Instagram-profil eller en blog.

Det er nemlig influencers, som er den nyeste medie at bruge – til at skabe effektiv markedsføring og salg. Social media influencers kan nemlig noget unikt, som traditionelle medier ikke kan.

Det betyder ikke, at andre medier ikke længere dur, men det er i kombinationen mellem traditionel og den nye influencer marketing, at dynamikken sker. Og det er der som sagt mange aarhusianske forretningsdrivende, der allerede har fundet ud af.

Hvad er det aarhusianske trick?

Før vi kommer til det aarhusianske trick, så lad os se på, hvad man for alt i verden skal undgå, når man gerne vil finde en lokal influencer til sin markedsføring.

Man skal altid spørge influenceren om, hvorfra følgerskaren kommer. Er der tale om en aarhusiansk influencer, som kun taler engelsk, og henvender sig til et internationalt publikum, så er det nok ikke lige der, at man skal lægge sine markedsføringskroner – for du gider jo ikke betale for markedsføring over for en brasilianer, der bor i Sydamerika – når din forretning ligger nær Store Torv i Aarhus.

Tricket er derfor, at man bruger en platform, der har en liste på aarhusianske influencers. På den måde kan man spare tid på sin søgning efter influencers.

En influencer-platform kan også gøre det let for dig, at blive inspireret. Du kan på den måde let screene markedet for interessante influencers. For at lave succesfuld influencer marketing handler også om, at finde en influencer, som har et feed, og dermed et udtryk, der passer godt til dit brand og produkt.

Vil du gerne prøve at bruge lokal markedsføring via aarhusianske influencers, så behøver du ikke at sidde med et astronomisk marketingbudget. Du kan nemlig vælge at lave kommercielle samarbejder med de influencers, som kun har nogle få tusinde følgere. På den måde kan du spare en masse penge. Disse influencers, kalder man for micro-influencers.