Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan mindsker du risikoen for skader, når du træner

Af Annoncør

Træning er godt for dit velvære, din krop og ikke mindst din psyke. Men hvordan træner man bedst og undgår skader?

Annoncørbetalt indhold leveret af: Fitnessshoppen.dk

Alt for mange springer opvarmningen over, presser sig selv for hårdt eller træner indtil det gør for ondt – men du skal ikke træne for enhver pris! I denne guide får du et par gode råd til, hvordan du mindsker skader, når du træner.

Træn på skånsomme træningsmaskiner

Er dine led sårbare, eller har du før haft en skade i et eller flere af dine led? Så er det en rigtig god idé at vælge motionsformer, der ikke belaster dine led i samme grad. Det kan eksempelvis være svømning, hvor du ikke bærer din egen kropsvægt. Vil du gå skridtet videre, er crosstraineren en oplagt træningsmaskine, der skåner dine led, da du ikke oplever stød igennem kroppen på samme måde som ved løb. Find en crosstrainer i høj kvalitet hos Fitnessshoppen, hvis du gerne vil genoptræne eller forebygge skader.

Husk altid at varme godt op

Er du en af dem, der også glemmer at varme op, inden du går i gang med dit træningspas? Det er en dårlig idé, da din krop ikke er varm og dermed er mere modtagelig overfor eventuelle skader, imens du træner. Det er en god idé at varme op ved hjælp af især dynamiske stræk, der indeholder bevægelse samtidig. Det sætter kredsløbet i gang og gør din krop varm og parat til din træning.

Justér din træning alt efter dit behov

Har du skader, som du vil skåne, når du træner, eller oplever du pludselig en smerte midt i din træning? Det er vigtigt, du lytter til din krop, og hvis du oplever noget, der ikke føles rigtigt, så er det vigtigt, at du stopper op og tager en pause fra træningen, indtil smerterne forsvinder, hvis du vil undgå overbelastning.