Så er det sidste chance: Skøjtebanen bliver snart pillet ned

Mange har begivet sig ud på isen.
Læs også: Aarhusianerne vil på glatis: Den nye skøjtebane er et kæmpe hit Faktisk er hele 45.115 par skøjter blevet udlejet til aarhusianere og byens gæster, siden den nye skøjtebane i Musikhusparken åbnede i november.
Men nu er det desværre snart slut med at besøge den populære vinterattraktion i midtbyen.
Søndag 15. februar bliver sidste chance for at få en tur på banen, inden den pilles ned og går i hi frem mod næste vinter.
Det meddeler Aarhus Kommune.
Derfor pilles den ned
Årsagen, til at skøjtebanen tages ned, er, at interessen traditionelt stilner af efter nytår.
Det er ifølge Aarhus Kommune også tilfældet i denne sæson.
Hvor 35.382 lejede et par skøjter i månederne november og december, så har knap 10.000 været forbi skøjteudlejningen i januar.
Banen har åbent hele vinterferien og slutter af med et weekendbrag, når der 14. februar fejres Valentines Day på isen.
Her er der hjerteballoner og to par skøjter for et pars pris i skøjteudlejningen.
Vender tilbage til vinter
“Jeg er virkelig glad for, at så mange har taget den nye skøjtebane til sig, for jeg synes faktisk aldrig, den har været bedre.
Hele miljøet omkring banen, og det naturlige samspil med resten af Musikhusparken, har fungeret. Der er skabt et imponerende fællesskab, som jeg personligt har nydt at følge, når jeg er gået igennem parken.
Jeg vil gerne sende en særlig tak til Salling Fondene for opbakningen, der har gjort det muligt at bevare skøjtebanen.
Jeg kan naturligvis love, at den vender tilbage igen til næste vinter,” siger rådmand for Kultur og Borgerservice, Jesper Kjeldsen.
Den nye skøjtebane er designet specifikt til den nye Musikhuspark og er integreret som en naturlig del af parkens æstetik.