DMI med varsel: Skybrud og torden kan snart ramme Aarhus

Sommeren er ved at gå på hæld, og på mandag træder vi ind i første efterårsmåned.
Lige nu kan det ikke mærkes, da det både er tørt og solrigt.
Men der er regn på vej … og meget af det.
DMI varsler nemlig risiko for skybrud i Aarhus og det meste af landet.
Kan blive en våd eftermiddag
Varslet gælder allerede fra i dag kl. 15 og frem til i nat kl. 01.
Det betyder, at der lokalt kan falde mellem 15 og 25 mm. regn på 30 minutter.
Udover regndryppene kan der også være tordenskrald på vej til Østjylland.
“Lun og fugtig luft strømmer op over Danmark sydfra og samtidig nærmer en koldfront sig landet vestfra.
Denne kombination sætter gang i byger, der intensiveres i løbet af eftermiddagstimerne og fra omkring kl. 15:00 og frem til 01:00, natten til fredag, er der risiko for, at der stedvis vil kunne forekomme skybrud, med 15-25 mm regn på blot 30 minutter.
Derudover kan der i forbindelse med bygerne også forekomme torden,” skriver vagtchef ved DMI, Lars Henriksen.
DMI vil løbende holde øje med udviklingen og om nødvendigt foretage ændringer, som kan ses her.