Et halvt år før tid: Slut med vejarbejde på motorvejsstrækning

Trafikanter på E45 Østjyske Motorvej kan snart se frem til endnu en strækning uden vejarbejde.
Den nordligste del af udbygningen mellem Skanderborg og Vejle står færdig med tre spor i hver retning tidligere end planlagt, og trafikanterne får dermed glæde af bedre fremkommelighed og færre gener på motorvejen gennem Østjylland.
Det skriver Vejdiretoratet i en pressemeddelelse.
Vejdirektoratet åbner den nordligste del af udbygningen mellem Skanderborg og Vejle med seks kilometer motorvej i starten af november – syv måneder før planlagt.
Vejdirektoratet og dets entreprenører har i snart to år arbejdet på at udbygge E45 Østjyske Motorvej fra Vejle til Skanderborg. Projektet skal efter planen være helt færdigt i 2027, men allerede nu får trafikanterne glæde af endnu et delresultat.

“Det er godt nyt for de mange pendlere fra Trekantområdet og de mange lastbiler, der hver dag kører gennem Østjylland på E45. Vi ved, at vejarbejdet har krævet tålmodighed, så vi er glade for, at vi nu kan give trafikanterne lidt bedre plads igen,” siger projektchef i Vejdirektoratet, John Kjærsgaard.
Læs også: Slut med vejarbejde: Motorvej med 6 spor åbner i oktober Den nordligste strækning åbner i starten af november med nyt slidlag og hastighedsbegrænsning på 130 km/t. Der lægges netop nu slidlag i to etaper, og arbejdet fortsætter de kommende uger.
Med åbningen af denne etape er endnu et vigtigt skridt taget mod færdiggørelsen af de i alt 38 kilometer udbygning mellem Vejle og Skanderborg, som forventes afsluttet ved udgangen af 2026.