Så er den gal igen: Smutvej lukkes i to uger

Det meste af august var der spærret for gennemkørsel mellem den sydlige del af Stadion Allé og Marselisborg Grønnevej.
Nu bliver strækningen lukket igen.
Fra i dag – mandag d. 22. september – og to uger frem må bilister finde andre veje.
Det oplyser Aarhus Kommune:
“Her kommer altså en rigtig træls nyhed til trafikanter til og fra sydbyen.
Der bliver spærret for gennemkørsel mellem den sydlige del af Stadion Allé og Marselisborg Grønnevej – igen.”
Årsagen er, at Kredsløb skal lægge nye rør til fjernvarme på strækningen.
“Havde vi ønsket, at dét arbejde var udført samtidig med, at vejen alligevel var spærret indtil for nylig i anden sammenhæng? Ja!
Kan vi gøre noget ved det? Nej, desværre,” lyder det videre fra kommunen.
Kommer du på gåben, kan du fint passere arbejdet, mens cyklister sandsynligvis må trække forbi.
Der vil være omkørselsskilte ved bl.a. Strandvejen, Kongevejen og Havreballe Skovvej.