Ny melding: Snevejr på vej til Aarhus

Kulden går gennem marv og ben i dag.
Selvom temperaturen i Aarhus kun lige sniger sig under frysepunktet, føles det som minus 12 grader på grund af den iskolde vind.
Samtidig er der igen sne på vej mod byen.
Ifølge TV2 Vejret viser flere prognoser, at store dele af landet fredag kan få snebyger.
Lokalt kan der falde mere end fem centimeter sne blandt andet i Aarhus.
TV2s vejrkort peger på, at Østjylland bliver hårdest ramt med 5–7 centimeter sne.
Det er altså ikke voldsomme mængder sne, men holder prognosen, vil et hvidt lag igen lægge sig over landsdelen.
DMI skriver også, at vejret gradvist bliver koldere frem mod søndag med både natte- og dagsfrost.
“Først midt i næste uge er der tegn på et mere markant omslag i vejret. De tidlige prognoser peger fortsat på vintervejr, som i en periode kan blive både blæsende og ledsaget af mere udbredt snefald,” lyder det.