Sørg for et rent arbejdsmiljø med outsourcing
Er du ansvarlig for en virksomhed, skal du naturligvis sørge for, at der er tilknyttet en rengøringsordning, så der bliver taget hånd om at dræbe bakterier og skabe et ryddeligt miljø. Alternativt kan du nemlig opleve, at bakterier spredes hurtigere, hvilket kan føre til flere sygedage i blandt de ansatte, ligesom rodet kan blive en stressfaktor – og desuden ikke efterlader besøgende kunder og partnere med et professionelt indtryk.
Her kommer 4 gode grunde til, at du bør investere i grundig erhvervsrengøring.
Et professionelt førstehåndsindtryk
Hvis du gik ind i en forretning, og der var beskidt og rodet, ville du så handle der? Nej, vel? Det samme er gældende for virksomheder. Hvis du får besøg, og dit arbejdsmiljø er rodet og beskidt, tænker dine besøgende deres. Førstehåndsindtrykket er vigtigt, og signalerer dit, at du er sløset og useriøs, så bliver det op ad bakke at få lukket en handel.
Færre sygedage
Færre bakterier giver færre sygedage. Under hele COVID-19 pandemien lærte vi alle om vigtigheden i at slå bakterier ihjel, så de ikke kunne spredes. Selv nu, hvor vi ikke længere taler om en pandemi, er det fortsat vigtig at udøve god personlig hygiejne, men også at tage hånd om at rengøre vores arbejdsmiljøer grundigt. Det kan nemlig være med til at fjerne bakterier – og ligeledes fjerne støvpartikler og andet, der også kan føre til sygedage, hvis man udsættes for meget for de bakterier, der kan hvirvles op. Grundig rengøring giver færre sygedage. Færre sygedage giver øget produktivitet. Din virksomhed vil med andre ord opleve gode fordele ved at få professionel hjælp.
Bedre moral og produktivitet
Hvis dine ansatte har gode, rene rammer at arbejde i, så arbejder de bedre. Det skal ses i lyset af, at det giver en god start på dagen at møde ind til et rent miljø. Er der fra starten af dagen rent og plads til at fokusere på sine opgaver, bliver hjernen i det produktive spor, frem for at lade sig irritere af skidt og rod. Husk på, det kan være svært at slippe de tanker, der ligger i baghovedet og generer os. Og desværre trækker de på den båndbredde, vi har til rådighed, hvilket betyder mindre fokus på kerneopgaven.
De ansatte gider ikke selv at stå for det!
Som et sidste punkt vil vi gerne fremhæve, at det vigtigste ved at hyre rengøringshjælp udefra er, at de ansatte selv slipper for tjansen. Selvom man måske kunne lave en ugentlig støvsugningsordning osv., så ville det føre til irritationer hos de ansatte.
Særligt erfarne arbejdstagere vil ikke se det som en del af deres jobbeskrivelse at bidrage til den slags. Derfor er det også vigtigt, selv for mindre virksomheder uden det største budget, at man aldrig beder de ansatte om at ”lige hjælpe til”. Opgaven vil ligge som en irritation, der måske i sidste ende gør, at den ansatte simpelthen bliver træt af arbejdspladsen. Og nej, det er heller ikke praktikanter værdigt at skulle stå for opgaven. Hyr derfor en professionel service.
Mangler du erhvervsrengøring i Kolding eller til din virksomhed i det øvrige Trekantområde eller Aarhus, så kan du kontakte DLO Rengøringsservice ApS og få den helt rette hjælp.