Svær at vække: Sovende bilist anholdt på cykelsti i Viby

En bil, der holdt i tomgang midt på en cykelsti, vakte søndag morgen opsigt i Viby, hvor en anmelder slog alarm.
Derfor satte patrulje kl. 7.20 kursen mod Viby Ringvej, hvor bilen rigtigt nok befandt sig.
Da betjentene kom frem, bankede de gentagne gange på bilruden for at vække den sovende mand, der lå ind over rattet.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Sigtet for spritkørsel
Der gik lidt tid, før bilisten reagerede og rullede vinduet ned for at høre, hvad politiet ville.
Patruljen bad ham slukke bilen, men da han ikke så ud til helt at forstå budskabet, måtte den ene betjent række armen ind og slukke for ham.
Den 29-årige mand blev ført ud af bilen, og da han lugtede af alkohol og havde svært ved at holde balancen, blev han anholdt og sigtet for spritkørsel.
En alkometertest indikerede da også, at promillen var for høj.
Der blev siden foretaget en blodprøve, der nu skal vise den eksakte promille.