Kaos i midtbyen: Sprunget vandrør spærrer trafikken

Opdatering: Der er åbnet for trafik i krydset mellem Fredensgade og Sønder Allé, og trafikken bliver dirigeret af hjemmeværnet, oplyser Østjyllands Politi ifølge P4 Trafik. Der er ekstraordinært blevet åbnet for trafikken på Sønder Allé, men politiet opfordrer fortsat til at finde en alternativ rute resten af dagen.
Der er opstået problemer ved rutebilstationen i Aarhus fredag morgen.
Et vandrør er sprunget under asfalten i krydset ved Søndre Allé og Fredensgade. Derfor kommer der vand op på vejbanen, melder P4 Trafik.
Østjyllands Politi har nu spærret krydset. De arbejder på en omkørsel.

Politiet opfordrer til, at man finder andre veje.
De vil dog periodisk åbne for spærringen for at få trafikken igennem, indtil omkørslen er på plads.
Krydset forventes at være spærret resten af fredag.
Som følge af situationen standser linje 12, 15 og 100 ikke ved stoppestedet på Sønder Alle ved Aarhus Rutebilstation.
Selve rutebilstationen er fortsat åben for busserne, oplyser Midttrafik.