Gælder også i Aarhus: Stor kæde dropper tilbudsavisen
For over 90.000 aarhusianske og odenseanske husstande vil det i starten af det nye år være slut med at modtage Lidls tilbudsavis i postkassen.
Dagligvarekæden tester fra uge 1 til uge 8, om husstande i Aarhus og Odense kan undvære den trykte tilbudsavis, ligesom københavnerne har gjort siden februar i år.
Det drejer sig om i alt 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
Flere fravælger tilbudsavisen
I begyndelsen af året droppede Lidl permanent at udsende den fysiske tilbudsavis til flere end 162.000 husstande i København efter en succesfuld prøveperiode i efteråret 2021.
Nu håber dagligvarekæden at kunne gentage succesen i Aarhus og Odense.
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, men vi ser, at flere og flere af vores kunder vælger den trykte tilbudsavis fra og tyer til digitale løsninger.
Vi glæder os til at se effekten og resultatet af vores testperiode,” lyder det fra Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.
Skal på sigt udfases helt
I Aarhus Kommune og Odense Kommune er der sammenlagt omkring 270.000 husstande, hvoraf over 90.000 færre husstande vil modtage den trykte avis i begyndelsen af 2023.
Det sparer naturligvis miljøet for en masse papir, men giver også mulighed for endnu skarpere tilbud, da tilbuddene løbende kan opdateres i online.
”Som en stor dagligvarekæde ser vi det også som vores ansvar at kigge ind i, hvordan vi forbruger ressourcer, og hvor vi kan minimere vores klimamæssige aftryk.
Vores første skridt var at gøre tilbudsavisen 11 procent mindre og udfase den i København, og nu tester vi så, om det også kan lade sig gøre i storbyerne Aarhus og Odense.
Al omstilling tager tid, og derfor er det en længere udfasning, indtil vi på sigt helt udfaser den fysiske avis,” lyder det afsluttende fra indkøbsdirektør Rasmus Pape.