Vejdirektoratet melder ud: Store ændringer ved Motorvejskryds Aarhus Nord
Der sker store ændringer i Motorvejskryds Aarhus Nord i forbindelse med, at motorvejen bliver udvidet med et ekstra spor.
Nu åbner Vejdirektoratet for nye motorvejsramper, der tager trafikanterne fra E45 og mod henholdsvis Djurslandsmotorvejen og <46> Hinnerup.
Det sker onsdag 18. februar kl. 05.30.
Kort sagt betyder det, at frakørselsrampen og forbindelsen til Djurslandsmotorvejen bytter plads.
Det skriver Vejdirektoratet i en pressemeddelelse.
Trafikanter skal køre modsat
Trafikanter, der skal fra E45 og ud på Djurslandsmotorvejen, skal fremover holde til venstre.
Samtidig skal de, der skal fra E45 mod <46> Hinnerup og Søftenvej nu holde til højre.
Det er altså modsat, hvad trafikanterne indtil nu har været vant til.

Den nuværende rampe lukker samtidig, oplyser Vejdirektoratet.
Formålet med omlægningen er at forbedre trafikafviklingen og skabe en mere trafiksikker løsning i motorvejskrydset.
”Mange bilister kører strækningen hver dag, og gør det af ren vane. Derfor er det vigtigt, at man fra onsdag morgen er ekstra opmærksom og orienterer sig i god tid.
Man skal simpelthen holde til den modsatte side af det, man plejer – både mod Djursland og mod Hinnerup,” siger projektchef i Vejdirektoratet Robin Højen Madsen.
Læs også: Spis for 299 kr.: Kom først i køen til pre-sale på Aarhus Eat Out Vejdirektoratet opfordrer trafikanter til at sænke farten, følge den nye skiltning og være ekstra opmærksomme de første dage efter ændringen.