Mere bøvl i trafikken: To strækninger spærres i Aarhus

I de tidlige morgentimer blev der lukket for trafik i en del af Værkmestergade.
Arbejde ved Comwell medfører, at strækningen er spærret frem til torsdag 19. februar kl. 18.00.
Det meddeler Aarhus Kommune, der samtidig gør opmærksom på endnu en vejlukning i denne uge.
På fredag 20. februar kl. 18 bliver Spanien spærret i forbindelse med, at den nye Kulbro skal monteres.
Vejen er spærret frem til søndag nat, oplyser kommunen.
Læs også: Vær opmærksom: Nu totalspærres vej midt i Aarhus “Arbejder så hurtigt, vi kan”
I forvejen er Sønder Allé totalspærret for køretøjer resten af ugen.
“Vi roder i området omkring Værkmestergade og Spanien i den her uge.
Vi ved, det vil give noget bøvl med trafikken, og der er mange, der skal finde alternative ruter. Vi arbejder så hurtigt, vi kan, og åbner vejen, når det er muligt.
Der er skilte med omkørselsruter i området,” lyder det fra Aarhus Kommune.
Læs også: Spis for 299 kr.: Kom først i køen til pre-sale på Aarhus Eat Out Gangbro åbner til foråret
Åbningen af Kulbroen kommer til at folde sig ud i fire faser over de kommende år.
Nu bliver altså taget hul på første del i form af gangbroen, der åbner til foråret.
“Snart kan du gå på toppen af broen, krydse Spanien over vejen og gå i land ved TRÆ,” lyder det fra Kulbroen, der endnu ikke har løftet sløret for den præcise åbningsdato.
Læs også: Jubel på Sydhavnen: Millionbevilling til Kulbroen Senere på året vil der ifølge Kulbroen blive åbnet for flere forbindelser.