Skifter kurs: Trine Dyrholm giver koncert i Aarhus

40 år efter hun sang Danse i Måneskin i Melodi Grand Prix, tager en af Danmarks mest profilerede skuespillere på turné rundt i landet.
Sammen med et band bestående af Matti Kallio, Gustaf Ljunggren, Emil de Waal og Simone Tang, fortolker Trine Dyrholm de sange, der har præget hendes liv som kunstner og skuespiller.
‘Sange jeg har sunget’ hedder hendes helt nye turné, der besøger Aarhus i foråret 2027.
Publikum kan opleve et repertoire, der spænder fra ikoniske Danse i Måneskin til sange fra Nico, Avenuen og den anmelderroste tv-serie Den Danske Kvinde.
Læs også: I unikke rammer: Jonah Blacksmith annoncerer speciel koncert i Aarhus Koncerten er både en personlig fortælling og en musikalsk hyldest til de sange, der har fulgt Trine Dyrholm gennem et langt liv på scenen og foran kameraet.
“Jeg har glædet mig meget til at fortælle at jeg tager på koncert turné til foråret 2027 med “Sange jeg har sunget”
Næste år er det 40 år siden at jeg sang Danse i Måneskin og siden har jeg som skuespiller været involveret i flere projekter, hvor musikken har fyldt meget – senest TV serien Den Danske Kvinde.
Nu har jeg samlet et fantastisk band og tager ud og møder et live publikum,” lyder det fra Trine Dyrholm.
Med sin karakteristiske stemme og sit særlige nærvær giver hun nyt liv til sangene, som har været en del af hendes kunstneriske rejse.
Glæd dig til en aften med stærke sange og fortællinger fremført af en af dansk kulturlivs mest markante kunstnere i nyere tid.
Billetsalget starter torsdag 4. juni kl 10.00 lige her
Hvad: Trine Dyrholm-koncert
Hvor: Store Sal i Musikhuset
Hvornår: Onsdag 7. april 2027