Sammen med Michelin-kok: Umut åbner restaurant i Østjylland

Umut åbner en kro i Jylland.
Det skriver han på sine sociale medier.
Postyrkroen, som han kalder den, åbner i Skanderborg på den allerede eksisterende Restaurant Postyr i februar, og han har fået overtalt sin gode ven, Michelin-kokken, René Mammen fra Substans, til at være med.
Som Umut skriver, skal René Mammen nu droppe det fine for en stund og ned på jorden sammen med ham.
“Vi skal sprøjte med stegt flæsk, tarteletter og iskolde bajere ud over disken, som var det den sidste dag på kroen, for det er det næsten!” lyder det fra Umut.
Begrænset antal pladser
Den populære kok har mere end 350.000 følgere på Instagram, og derfor er der naturligvis rift om pladserne.
Kroen har nemlig kun åbent i få dage.
Til gengæld er der ingen begrænsninger, når først du har fået en plads. På den midlertidige kro kører de nemlig med et ad libitum-koncept, så ingen går sultne derfra:
“Efter mange lange diskussioner om portionsstørrelser blev vi enige om, at portionerne ikke skal bestemmes af en vægt ude i køkkenet, men af gæsten selv. Derfor er både mad og drikke inklusiv i prisen.
Du kommer ind, læner dig tilbage og spiser og drikker, til du er mæt og ikke tørstig længere, uden at bekymre dig om regningen. For sådan skal det altså være på en ægte kro!” skriver han.
Postyrkroen åbner den 25. februar og lukker igen den 28. februar.
“Jeg glæder mig helt vanvittigt til at stå ved komfuret, stege flæsk og hælde gaffelvenlig sovs over tallerkenerne til jer.”