Vandmelon-tyv gik amok: Blottede sig foran betjente

Et sandt drama udspillede sig på Vesterbro Torv torsdag eftermiddag.
Her endte en 29-årig mand med flere sigtelser, efter han havde skabt en masse uro og postyr i området.
Klokken 15.11 modtog politiet en anmeldelse om, at den 29-årige havde stjålet et par vandmeloner fra vindfanget i et supermarked ved torvet.
Men tyveriet skyldtes tilsyneladende hverken sult eller tørst i sommervarmen.
Efterfølgende smadrede manden begge vandmeloner ved at kaste dem ned på vejen.
Da et par ansatte fra supermarkedet forsøgte at tilbageholde ham, spyttede han på den ene og sparkede den anden.
Politiet nåede kort efter frem til torvet, men da de ville anholde manden, blottede han pludselig sit lem foran patruljen og råbte skældsord efter den ene betjent.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Til sidst lykkedes det dog betjentene at anholde den voldsomme og ikke just blufærdige vandmelon-tyv.
Han blev sigtet for vold, butikstyveri, blufærdighedskrænkelse og fornærmelig tiltale mod en polititjenestemand.