Voldsomt uheld: Varebil forårsager store skader på hus i Højbjerg

I nat kl. 01:38 modtog politiet en anmeldelse om et færdselsuheld på Arnakvej i Højberg.
Her havde en Renault Master-varebil med pakker til udbringning holdt på en stejl vej, da føreren tilsyneladende havde glemt at trække håndbremsen, mens han var ude af bilen.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Familie måtte genhuses
Bilen begyndte at trille ned ad vejen, så føreren satte i løb for at standse den, men varebilen fortsatte ind i en carport.
Her påkørte den en Skoda Octavia, der forsatte videre ind i huset.
Det kostede store sætningsskader, så familien, der bor i huset, måtte genhuses.

Føreren blev testet med alkometer med negativt resultat, lyder det afsluttende fra politiet.