Går ind i sidste fase: Vejdirektoratet varsler spærringer ved Aarhus

Vejdirektoratet går nu i gang med næste etape af asfaltarbejdet på E45 Østjyske Motorvej.
Denne gang gælder det strækningen mellem Tilst og Aarhus N, hvor der skal lægges slidlag og etableres vejstriber.
Arbejdet udføres fra mandag den 8. juni til mandag den 20. juli 2026.
Trafikken ledes skiftevis over i modsatte side med to farbare spor i hver retning, og hastigheden fastholdes på 80 km/t.
Undervejs vil enkelte til- og frakørsler være spærret.
Det meddeler Vejdirektoratet.
Sådan påvirkes trafikken
Slidlagsarbejdet starter i nordgående retning fra mandag den 8. juni til mandag den 29. juni 2026.
I perioden vil tilkørsel 47 Tilst i nordgående retning være spærret.
Trafikken ledes via Motorvejskryds Aarhus V.
Herefter flyttes arbejdet over i sydgående retning fra mandag den 29. juni til mandag den 20. juli 2026.
I perioden vil frakørsel 47 Tilst i sydgående retning være spærret, og trafikken ledes via Motorvejskryds Aarhus V.
Trafikanter skal forvente forlænget rejsetid – især i myldretiden.
Vejdirektoratet opfordrer til at følge skiltningen og planlægge ekstra tid til rejsen.