Vild biljagt gennem midtbyen: Betjente måtte springe for livet

Fredag aften omkring kl. 21:00 jagtede Østjyllands Politi en bil rundt i det centrale Aarhus.
I flugtbilen sad 2 personer, som var efterlyst i en verserende sag.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
I forsøget på at standse bilen, som kørte hasarderet og med høj fart, opstod der flere farlige situationer.
Her måtte politifolkene springe til side for at undgå påkørsel.
Bilen blev til sidst bragt til standsning på Ydunsvej, hvor føreren og en passager blev anholdt.
Føreren, en 22 årig mand, er nu sigtet for at have forvoldt nærliggende fare for andres liv og førlighed – samt flere overtrædelser af færdselsloven.
Den 22 årige bliver ikke fremstillet i retten, da han i forvejen var eftersøgt af politiet til afsoning af en tidligere dom.

