Vold mod betjent: Væltede ned ad trappe i midtbyen

Sent søndag aften måtte politiet rykke ud til Valdemars Have i det centrale Aarhus, hvor en mand var brudt ind i et kælderrum for at stjæle en cykel.
En patrulje var hurtigt fremme på stedet og opdagede straks en formodet gerningsmand.
En betjent løb efter manden og fik fat i ham, men ifølge sigtelsen endte det med, at manden bl.a. skubbede og hev fat i betjenten, hvorefter de begge væltede ned ad en trappe.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Flygtede fra gerningsstedet
Manden løb derefter fra stedet, mens betjenten satte efter, og ifølge sigtelsen trak den 32-årige mand i den forbindelse en kniv, som han truede hende med.
Derefter lykkedes det ham at flygte.
Læs også: McDonald’s afspærret: Unge drenge kom med bombetrussel Efterfølgende fandt politiet via efterforskningen frem til den 32-årige, der blev anholdt på en adresse i Beder.
Manden er sigtet for indbrud samt vold og trusler mod en betjent.
Han blev mandag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus med henblik på varetægtsfængsling.