Voldsomt uvejr rammer Aarhus: Kommunen kommer med opfordring

De næste døgn bliver helt afsindigt våde, og med de varslede nedbørsmængder er risikoen for oversvømmelser overhængende.
Aarhus Kommune kommer derfor med en advarsel, såvel som en opfordring, via Facebook:
Advarslen går på vandmasserne, der måske kan virke indbydende for børn og barnlige sjæle at tage en plasketur i, eller måske bliver du bare ufrivilligt omgivet af vandmasserne. Lad være med det.
Nedbøren kan nemlig indeholde kloakvand, så der er risiko for, at der gemmer sig lumske bakterier og vira i vandet, som vil kunne smitte via rifter og råd i huden.
Sandsække kan afhentes gratis
For at forhindre oversvømmelser i borgernes boliger af samme kaliber som tidligere, sørger Aarhus Kommune i løbet af mandag for, at der er sand og sandsække til gratis afhentning på alle Kredsløbs genbrugsstationer.
Kommunen opfordrer folk til at afhente sækkene efter behov.
Følg med i den aarhusianske vejrsituation her.