Wolt afslører: Her er aarhusianernes favorit takeaway-burgere
Danskerne elsker burger, og en fjerdel af Wolts leveringer indeholder en burger, hvilket gør den klassiske spise til deres mest solgte madkategori.
I oktober måned har man derfor i hele landet afholdt Burger Month hos Wolt, og resultaterne er nu landet.
Her har aarhusianerne erklæret deres kærlighed til særligt to burgere.
Den højest ratede burgerrestaurant i Aarhus blev Burger Boom i Aarhus, mens Kødstadens Burger Joint er Aarhus’ foretrukne, som har langet allerflest burgere over disken i Frederiksbjerg.
Det skriver Wolt i en pressemeddelelse.
”Det er superfedt. Vi er jo en del af en branche, hvor de her små “titler” betyder virkelig meget. Det er en skøn anerkendelse at få af aaarhusianerne, som vi hver dag arbejder for at levere det bedst mulige produkt til”, fortæller stifter og direktør af Kødstadens Burger Joint, Steffen Distler Lützner i en pressemeddelelse, og fortsætter:
“Både mig og min kompagnon Jeppe er uddannede slagtere, så vi går ekstra meget op i vores kød og laver selvfølgelig alle vores bøffer fra bunden. Bacon er for os det tredje krydderi, og vores absolutte bestseller er vores bacon-cheese-burger – både blandt vores ansatte og kunder”.
Hos Burger Boom er der også stolthed at spore i stemmen, når snakken falder på deres nye uofficielle titel som ‘bedst bedømte’ burger hos Wolt.
“Vi er enormt stolte af at ligge i toppen af branchen – og dermed give vores kunder de bedste burgere af topkvalitet, hvor alt laves fra bunden. Hver dag bestræber vi os på at give den bedste burgeroplevelse, så derfor er vi utrolig stolte over at være best rated i Aarhus.
Vi vil gerne takke vores kunder for at bruge tid på at anmelde deres burgeroplevelse hos os. “, fortæller Karzan Amin, direktør hos Burger Boom, hvor alt laves fra bunden – fra deres egen burgerdressing til hjemmebagte, økologiske kartoffelbolle.
Intet måler sig med burgeren
Det er andet år i træk, at Wolt afholder Burger Month. Ifølge Mikkel Tofte, der er kommunikationschef hos Wolt, er det ikke tilfældigt, at man har valgt burgeren som netop dén bestilling, der siger noget om danskernes smag:
”Når det kommer til den nemme aftensmad, så er burgeren det vi kalder en nyklassiker, og langt de fleste danskere har en holdning og en præference, når der skal bestilles burger.
Det rigtig sjove har så været at se, om geografien spiller ind – og det viser det sig, at den faktisk gør. I Aarhus er det bacon-cheese, mens det i København er den lune brioche-bolle, der vinder”.
Efter burgeren er pizzaen den mest populære madkategori, og i 2023 har Wolt i gennemsnit leveret 40% flere burgere pr. måned end pizza.
Udover at få chancen for at vinde den uofficielle titel som “mest solgte” eller “bedst bedømte” burger i byen, så giver Burger Month også restauranter indsigter i deres kunder.
”Det er en vanvittig spændende opgave at samarbejde med restauranterne om at gøre noget særligt for at sætte fokus på danskernes foretrukne takeaway.
Resultatet har i de fleste byer vist, at danskerne foretrækker en menu, ikke blot en burger. Det giver restauranterne en værdifuld indsigt, så de med fordel kan lave et godt tilbud på en menu,” fortæller Mikkel Tofte.