Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Kæmpe succes hos aarhusianske Jule-Sweaters: Omsatte for over 10 millioner i 2020

Af Freja Dumont

Det siges, at julen varer lige til påske – men for makkerparret Christoffer Sloth og Jesper Ahm, som står bag Jule-Sweaters, varer den faktisk hele året rundt.

De to unge iværksættere etablerede i 2016 Jule-Sweaters med ønsket om at gøre julen endnu mere hyggelig med sjove, finurlige julesweatre i god kvalitet og i bæredygtigt bomuld.

Dengang havde de to venner aldrig turde drømme om, at de en dag ville kunne leve af deres kulørte juletrøjer.

Ikke desto mindre er netop dette blevet en realitet.

Sidste år omsatte virksomheden for over 10 millioner kroner. Samtidig gik de fra at producere 450 trøjer i 2016 til i 2020 at producere over 120.000 stk.

De to ejere selv regner med, at det antal næsten vil fordobles i 2021.

Jule-Sweaters overtager Europa

Ikke fordi det danske marked bliver større. Men fordi virksomheden konstant skalerer op i udlandet. Her er blandt andet Sverige og Norge ved at blive et stort marked.

Allerede i dag har Jule-Sweaters både en spansk, fransk og italiensk hjemmeside, hvor de kulørte trøjer også sælges.

”Vi forventer at udvide med både Tyskland, Holland, Finland og muligvis Belgien i år. Jesper og jeg brænder jo for det, vi laver – og så er vi måske også lidt nogle perfektionister.

Vi er derfor også først rigtigt i mål, når du kan finde Jule-Sweaters overalt i verden,” siger Christoffer Sloth.

Ambitionen for nu er dog først og fremmest at skabe webshops over hele Europa.

Nyt skud på stammen

Udover at have godt gang i Jule-Sweaters har makkerparret for nyligt startet et nyt tøjmærke, de kalder Organic Choice – en serie af økologiske og bæredygtige produkter til en pris, alle kan være med på. 

Men at tage skridtet fra julesweaters til ordinært tøj er ikke uden udfordringer.

”Vi har selvfølgelig en fordel i, at vi har et netværk af fabrikker, vi kan benytte. Desværre har der været lidt skønhedsfejl i vores første produktion. Ikke store ting. Men f.eks. er der lidt mangel på elastik – og så er mærkerne ikke syet identisk i alle vores pullovers.

Derfor har vi valgt at sælge vores økologiske og 100 procent lammeulds-pullovers og turtlenecks til 299 kr. inkl. fragt. Det er en underskudsforretning, for det er et højkvalitetsprodukt.

Men vi gør det simpelthen for at blive klogere på, hvordan vi rammer folk, hvordan vi bedst præsenterer produktet, og ikke mindst hvordan folk tager i mod kvaliteten,” siger Christoffer Sloth.

Organic Choice vil gerne være med til at sælge tøj, der har et mindre klimaaftryk, end tekstilbranchen traditionelt er kendt for – og der arbejdes derfor benhårdt på at få de mest bæredygtige certificeringer indenfor produktion af tøj.

Og så er de to bedste venner ikke mindst glade for at søsætte endnu en iværksætterdrøm sammen.

Kæmpe succes hos aarhusianske Jule-Sweaters: Omsatte for over 10 millioner i 2020
På billedet ses Jesper Ahm (venstre) og Christoffer Sloth (højre) i deres nye brand, Organic Choice

Del artikel

Andre læser også