ANNONCE
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Markedsfør din virksomhed med brug af storytelling

Af Annoncør

Dette indhold er sponsoreret. 

Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende eller blot arbejder i en virksomhed, der har udfordringer med at komme i kontakt med kunder, så kunne det helt sikkert være en god idé at forsøge sig med nogle nye metoder – og en af dem kunne eksempelvis være storytelling. Med storytelling markedsføring med video kan du fortælle en historie om dit produkt eller din virksomhed på en ny og spændende måde, som fænger folk, og forhåbentligt får dem til at købe dit produkt eller din service. Det kan dog godt være lidt af en udfordring at komme i gang med storytelling, og derfor kommer der her et par tips til, hvordan du kan starte.

Lad eksperterne komme til

Hvis du selvstændig og sælger et produkt eller en service, så er du sandsynligvis ekspert på det konkrete område, men det er ikke sikkert at du er ekspert på eksempelvis storytelling + markedsføring. Derfor kan det være en god idé at hive hjælp ind udefra, så du kan fokusere dine kræfter et hundrede procent på din egen virksomhed. Hos Rahbek Media kan du fx blot indtaste nogle få oplysninger om dig selv, og dit produkt og din idé, og så laver de alt arbejdet for dig. I Aarhus er der eksempelvis mange unge, og det er derfor meget relevant med Youtube markedsføring. Det handler nemlig om at bruge de medier og platforme, som din målgruppe befinder sig på. 

Ram målgruppen, der hvor de er 

Hvis du har en virksomhed i midten af Aarhus, så ville det ikke være så mærkeligt at dine kunder også befinder sig i Smilets By, og det skal du udnytte. Det kan være, at du gerne vil fortælle en god historie om hvordan du selv er fra Aarhus, eller hvordan din virksomhed udspringer af østjyske værdier. På YouTube kan du eksempelvis være meget konkret omkring hvor din markedsføring skal vises. Her kan du vælge udelukkende at eksponere den for Aarhusianere, eller måske folk der bor i Østjylland. På den måde sikrer du, at du ikke spilder en masse reklamepenge på at markedsføre dit produkt til en irrelevant målgruppe. Det kan også sagtens være, at dine kunder befinder sig i hele landet, men at det stadig har en værdi for dig og dit brand, at du kommer fra Aarhus, og så skal du naturligvis fortsætte med at spille på det.

Alle er vilde med storytelling – vi ved det bare ikke

Det er de færreste, der ikke kan lide en god historie. Nogle vil måske sige, at de ikke gider høre historier, men hvis vi ser en spændende film, lytter til en god sang, eller hører vores entusiastiske kollega fortælle om weekendens bytur, så er alt dette historier, og derfor er det i sandhed de færreste, der kan påstå, at de ikke støder på storytelling hver dag. Vi danskere er derfor vant til historier og storytelling, og tager godt imod det, også når vi ser det i reklamer, og det kan du udnytte til din virksomheds fordel.

Del artikel